Autor Wiadomość
takitam
PostWysłany: Śro 10:24, 10 Paź 2012    Temat postu:

Zasady jazdy przez skrzyżowanie o ruchu okrężnym są proste.
Zgodnie z przepisami zachowanie zależy od geometrii ronda – konkretnie geometrii przed poszczególnymi zjazdami.
Jak widać tak należy się zachowywać – widać że tu w prawo a tu w lewo to tak sygnalizujemy zamiary zmiany kierunków.
Widać że tu w lewo a tu prosto to tak sygnalizujemy zamiary zmiany kierunków.
Widać że tu w lewo a tu w prawo to tak sygnalizujemy zamiary zmiany kierunków.
Proste jak dyszel.
Na takiej zasadzie drogowcy znakują kierunki na pasach ruchu.
Na jednym rondzie lewy pas będzie miał oznaczenia prosto lub w lewo na inny prosto lub w prawo.
Jak oznaczono kierunki na pasach ruchu to sygnalizujemy zgodnie z tym oznaczeniem.
To cała filozofia sygnalizowania zamiarów zmian kierunków na rondzie.
Jak wyglądają kierunki na tym rondzie ?
To proste - tak jak widać.
Jadę w lewo - lewy kierunkowskaz po wjeździe na rondo i wykonaniu zwrotu o 90 stopni widać że zjazd jest na prosto a wokół ronda w lewo, więc w tym miejscu kończy się manewr skrętu w lewo i zgodnie z przepisami niezwłocznie przestaje sygnalizować i zjeżdżam z ronda.
Że tak przebiegają kierunki na rondzie widać po znakach kierunki z pasów ruchu (strzałki wymalowane na jezdni) drogowcy je namalowali tak jak przebiegają kierunki, bo nie sposób inaczej namalować.
Na lewym pasie ronda mamy strzałki do jazdy na wprost i w lewo.
Nie istnieje żadne zalecenie Mordu by po wykonaniu lewoskrętu opuszczając to rondo sygnalizować prawym kierunkowskazem (jazdę na wprost lub zakończenie manewru).
Najśmieszniejsze w tej dziwnej teorii obowiązku sygnalizowania zjazdu z ronda jest to że na tym konkretnym rondzie ten prawy kierunkowskaz jest kompletnie niewidoczny, bo wjeżdżający widzą lewy bok pojazdu a zamiar wyjazdu z ronda rozpoznają po torze jazdy pojazdu a nie po prawym kierunkowskazie który jest niewidoczny.
Na rondzie na ulicy Klikowskiej jeszcze dobitniej widać bezsens teorii włączania prawego kierunkowskazu przy zjeździe z tego mini ronda.
Przejazd przez to rondo powinien być sygnalizowany :
Przy prawo skręcie przed wjazdem prawy kierunkowskaz po wyjeździe wyłączamy.
Przy przejeździe na wprost – bez kierunkowskazu.
Przy skręcie w lewo –lewy kierunkowskaz przed wjazdem i wyłączenie na rondzie przed wyjazdem.
Na rondzie na ulicy Słonecznej identycznie sygnalizujemy – bo tak stanowią przepisy
Gość
PostWysłany: Pią 22:38, 25 Mar 2011    Temat postu:

Na nauki sygnalizowania do Krakowa wysyłacie ??

Czyli jadąc w lewo jedziemy z pasa lewego z lewym kierunkowskazem i wyjeżdżamy na lewy pas – kierunkowskaz się wyłącza (bez prawego)
Jadąc na wprost bez kierunkowskazu bez prawego przy wyjeździe – bo jest na wprost.
Jadąc w prawo oczywiście z prawym kierunkowskazem.
warrior
PostWysłany: Nie 14:20, 28 Lis 2010    Temat postu:

http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie
Gość
PostWysłany: Pon 23:18, 24 Maj 2010    Temat postu:

Jak uczycie sygnalizowania na rondzie plastikowym ??
tommal
PostWysłany: Śro 16:45, 25 Lis 2009    Temat postu:

Ooo Pery good job Very Happy
pery7
PostWysłany: Nie 14:18, 22 Lis 2009    Temat postu:

ściągać, oglądać,analizować

http://ww6.tvp.pl/6767,20091116942836.strona

powo Wink
warrior
PostWysłany: Śro 21:43, 25 Mar 2009    Temat postu:

http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Kodeks,Ruchu,Drogowego,2.html

można sobie poczytać i troszkę się dokształcić
warrior
PostWysłany: Wto 19:29, 24 Mar 2009    Temat postu: przepisy ruchu drogowego

przepisy ruchu drogowego

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group